انحلال سازمان مدیریت خواسته شهید رجایی

آقای احمدی نژاد در جمع مردم انقلابی و پر شور مردم قزوین با اشاره به انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت:انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی خواسته دولت شهید رجایی بود.

به گزارش برنا، دکتر محمود احمدی نژاد در پنجاه‌ونهمین سفر استانی خود به استان قزوین در محل امامزاده حسین بن علی شهر قزوین در میان استقبال پرشور ده‌ها هزار نفر از مردم این شهر حاضر شد.

رییس جمهور با اشاره به تاریخچه پرافتخار شهر قزوین گفت: مردم قزوین میراث دار فرهنگ و تمدن اسلام و ایران عزیز هستند. قزوین سند درخشان علم و ادب و هنر و ملت ایران است. قزوین پناهگاه مردان بزرگ، امامزادگان و مجاهدان و فرزندان پیامبر گرامی اسلام است.

احمدی نژاد

وی افزود: مردم قزوین در هرحرکت انقلابی الگو و پیشتاز ملت ایران بوده اند و بخش مهم و تاثیرگذار تاریخ این امت از قزوین آغاز شده است و اگر امروز واژه هایی مثل کشوربزرگ ایران حاکمیت واحد و متمرکز و مقتدر در سراسر ایران برپاست براثر مجاهدت مردم این دیار از چهارصد سال قبل در برپایی حکومت متمرکز در ایران است.

محمود احمدی نژاد با بیان اینکه مردم قزوین همواره برای ایران مردمی مفید و نافع بوده اند، گفت: دیار قزوین دیار خیزش استعدادهای علمی و عرفانی بوده است. دیار فقیهان و عالمان و مجاهدان و قهرمان مقاومت و ایستادگی و مدیریت انقلابی شهید جاوید انقلاب شهید رجایی بوده است. دیار شهید ابوترابی و شهید بابایی بوده است.

وی با اشاره به فضای استقبال مردم در ورودی شهر افزود: خدا می داند از لحظه ای که وارد شهر شدیم، عطر دل انگیز رجایی همه ما را سرمست کرد. آن مرد مومن و مجاهد و مقاوم ایستاد و قامت رعنایش سوخت تا قامت عزت این ملت ایستاده بماند.

رییس جمهوری اسلامی ایران در ادامه سخنانش با اشاره به سؤال همیشگی که در سفرهای استانی از مردم می پرسد، گفت: اجازه بدهید این سوال را نیز از شما نیز بپرسم و فلسفه آن را بگویم.

وی تاکید کرد: امروز معادلات و مناسبات جهانی با امواج انسانی رقم می خورد. حضور ملت هاست که معادلات جهانی را رقم می زند. امروز میلیون ها چشم از سراسر جهان متوجه شمااست تا براساس آن برنامه های آینده را تعیین کنند و مطمئن باشید قدرتمندان مایوس و مستضعفان از وجود شما قوت قلب می گیرند.

احمدی نژاد در پاسخ به ابراز احساسات مردم گفت: 30 سال است که ایستاده اید و کمر دشمنان را به زمین زده اید و مطمئن باشید در این نبرد 30 ساله دشمن است که خسته است.

خدا می داند از لحظه ای که وارد شهر شدیم، عطر دل انگیز رجایی همه ما را سرمست کرد. آن مرد مومن و مجاهد و مقاوم ایستاد و قامت رعنایش سوخت تا قامت عزت این ملت ایستاده بماند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ویژگی های دولت اسلامی گفت: مهربانی و مهرورزی تحکیم وحدت ملی، حفظ عزت ملی، دعوت به اخلاق حسنه، سیانت از منابع ملی، انسانی و طبیعی و فرهنگی، حفظ امانت مسئولیت، دفاع از مظلومان و ایستادگی بر حقوق ملت از ویژ گی های مسلم دولت اسلامی باید باشد.

احمدی نژاد ادامه داد: دولت اسلامی به کارآمدی اسلام در عرصه اداره جامعه ایمان عمیق دارد و ما عمیقاً به کارآمدی اسلام در اداره جامعه و پاسخ درست به نیازهای مردم ایمان داریم و آرمان و خواسته‌های خود را از دل روش ها و مبانی اسلام جستجو می کنیم.

وی افزود: دولت اسلامی برای اداره کشور نیازمند یک فرهنگ است که باید اسلام را مبنای اداره جامعه قراردهد.

ریاست جمهوری اسلامی ایران در ادامه با اشاره به نظریه اقتصاد سکولار گفت: اقتصاد منهای اخلاق و دین کشنده روح انسان هاست. در فرهنگ الهی، ایمان، اخلاق، مجاهدت، صبرو عزت و محبت و عشق و سیاست و اقتصاد و فرهنگ در هم آمیخته است و سیاست و اقتصاد بدون توجه به اینها یعنی تبعیض و تجاوز و کشتار و کینه توزی که نمونه آن را در تمام

احمدی نژاد

 جهان مشاهده می کنید.

وی تاکید کرد: اقتصاد باید مقوم محبت و عشق و برادری و اخلاق در جامعه باشد.

احمدی نژاد در ادامه با اشاره به مشکلات بشری در حوزه های مختلف گفت: این مشکلات از آنجا نشات می گیرد که ارتباطات و تلاش های انسان ها برای بهره مندی از دنیا بر مبنایی غیر از ارزش های الهی و انسانی پایه گذاری شده است. کسانی که اقتصاد را برای تسلط بر دیگران یا فقط برای لذت حداکثری فردی و برای پرکردن جیب هم حزبی ها و هم کمپانی های خود برنامه ریزی کردند در حقیقت آغازگری چپاول انسان ها بوده اند.

رییس جمهور در ادامه با بیان اینکه از نظر اقتصادی رباح محلک است ادامه داد: رباح کشنده فرهنگ و اقتصاد جامعه است. ربا یعنی رشد غیرصحیح و نامشروع ثروت و پرورش ثروت از راه های غیر انسانی است.

احمدی نژاد ادامه داد: اینکه قدرتمندان عالم در سیاست و اقتصاد و فرهنگ به بن بست رسیده اند به خاطر این است که بر بنیان های غیر انسانی و غیر الهی پایه گذاری کرده اند که امروز به پایان خط خود رسیده اند.

وی با اشاره به خاطره ای از شهید رجایی گفت: ما در کشور یک سازمانی داشتیم به نام برنامه و بودجه که در سال 1328 توسط دولت وقت آمریکایی تاسیس شد و تا 55 سال به کار خود ادامه داد.

آفرین بر روح رجایی و درک الهی اسلامی او که دستور داد که این سازمان را به طور کامل منحل کنند و یک سازمان جدیدی برپایه اندیشه دینی برپا کنند.

وی افزود: این سازمان مسئول برنامه ریزی برای کشور بود ولی صرف نظر از انسان های شریف و دلسوز که آن جا کار می کردند، مبنای برنامه ریزی آن وارداتی بود و از دل آن 6 برنامه خانمان برانداز رژیم طاغوت برآمد که نمونه ای از محصولات آن ریشه کن کردن کشاوزی و آسیب جدی به فرهنگ کشور بود.

ریاست جمهوری اسلامی ایران در ادامه تاکید کرد: آفرین بر روح رجایی و درک الهی اسلامی او که دستور داد که این سازمان را به طور کامل منحل کنند و یک سازمان جدیدی برپایه اندیشه دینی برپا کنند.

احمدی نژاد ادامه داد: بدخواهان وی را به شهادت رساندند و کار وی به زمین ماند و این سازمان تا سال 86 به فعالیت خود ادامه داد.

رییس جمهور در ادامه با اشاره به مشکلات استان قزوین گفت: 37 طرح در دور دوم سفرهای استانی به تصویب خواهد رسید که مشکلات عمده این استان را رفع خواهد کرد


دسته ها :
پنج شنبه هفدهم 2 1388
X